– دستورالعمل حفاظت اطلاعات «ارتش انقلابی» بـه پرسنل: نامه اعتراضی پرسنل ارتش نسبت به حقوق خود به رهبری از «لایک» ضد انقلاب خودداری کنید!
– فرماندهان ارتش نگران افزایش اعتراض‎های درونی و ریزش درون بدنـه نیروهای مسلح هستند.

۱۹ بهمن ۱۳۹۶

اعتراضات سراسری درون ایران بسیـاری از نـهادهای حکومتی و دولتی را نیز تحت تأثیر قرار داده کـه ناگزیر نیروهای مسلح اعم از سپاه، نامه اعتراضی پرسنل ارتش نسبت به حقوق خود به رهبری بسیج و ارتش را نیز درون بر مـی‌گیرد.

پس از آنکه عبدالرحیم فرمانده «ارتش انقلابی» درون بیـانیـه‎ای بـه تاریخ ۱۴ دی‎ماه به منظور سرکوب اعتراضات سراسری و آنچه «فتنـه‎ی کورِ فریب‌خوردگان شیطان بزرگ» خواند اعلام آمادگی کرد، موضع‎گیری‎های پرسنل ارتش کـه سال‎هاست آنـها نیز مانند بقیـه مردم بـه وضعیت معیشتی خود اعتراض دارند، علیـه او شدیدتر شد که تا آنجا کـه بر اساس گزارش‌های رسیده درون یک ماه گذشته بارها درون یگان‎های ارتش شب‏نامـه‌های اعتراضی توزیع شده است.

گرچه مخاطب این شبنامـه‎ها سرلشکر عبدالرحیم فرمانده ارتش هست اما از متن آنـها مشخص هست که موضوع بسی فراتر از انتقادهای درونی و صنفی است؛ دست‌کم بخشی از بدنـه ارتش مانند عموم شـهروندان با اساس نظام جمـهوری اسلامـی و شخصِ علی خامنـه‎ای بـه عنوان «فرمانده کل قوا» مشکل دارند و او و نظام جمـهوری اسلامـی را مسئول و مُسبب مشکلات مردم و مملکت و خودشان مـی‌دانند.

یک شبنامـه: افراط درون چاکری به منظور سپاه و روحانیت

در یکی از این شب‏نامـه‌ها خطاب بـه عبدالرحیم فرمانده ارتش آمده: «سَر شُکر بـه آستان خداوند بزرگ فرو مـی‎آوریم کـه ما سربازان وطن را هم‎سطح و هم‏درد قاطبه‎ی ولی‎نعمتان واقعی خویش یعنی مردم تحت ستم ایران قرار داد و هرگز نان‎مان را بـه خون ایشان آغشته نمـی‎کنیم […] گلوله ارتشی تنـها و تنـها ‎ی دشمن خارجی متجاوز بـه خاک و ملت و ناموس کشورم را خواهد شکافت ولاغیر.

شما ریشـه عمـیق ایرانیـان بـه باورهای آسمانی را خشکانده، مغز دین را تهی و ظاهر آراسته بـه ریش و تملق و ریـاکاری را جای آن نشانده‎اید.

شما و پیشینیـان‎تان درون این نظام، نـه تنـها گام مثبت درون جهت ارتقاء مـیراث گرانسنگ گذشتگان درون ارتش ایران برنداشتید بلکه با بی‎کفایتی و سوء تدبیر روز بـه روز بر خسارات‎های مادی و معنوی افزوده‎اید.

نـه شما و نـه بالاتر و پایین‎تر از شما،ی درون این اندیشـه نیست کـه چگونـه مـی‎توان درون برابر یک تهدید واقعی نسبت بـه جان و مال این مردم با ناو بایندر ۷۰ ساله، تفنگ ژ-۳ ۶۰ ساله، تانک چیفتن ۵۵ ساله، هواپیمای فانتوم ۵۰ ساله و هلی‎کوپتر کبرای ۴۵ ساله دفاع کرد؟

سبقت‎جویی شما و منصوبان‎تان درون اعلام مراتب چاکری و خضوع نسبت بـه سرداران و سرکردگان سپاه پاسداران و روحانیت… بـه ویژه بـه عرش رساندن رهبری درون بیـانات و مکاتبات و مواضع‎تان چنان مضحک و تهوع‌آور شده و از مرز افراط گذشته کـه هر بیینده‌‏ی سلیم‌عقلی را بـه تحیر وا مـی‎دارد.

شما درون ارتش غیردینی شاهنشاهی جنگ هشت ساله را با اقتدار اداره کردید ولی تربیت‎شدگان مکتب جمـهوری اسلامـی روحیـه‎ای به منظور یک مانور یک هفته‌‏ای واقعی ندارند.»

این متن هم بـه صورت پرینت شده روی برگه و هم بـه صورت گسترده‎ درون فضای مجازی منتشر و در یگان‎ها بین پرسنل دست بـه دست شده است.

توزیع گسترده شبنامـه‌ها درون فضای مجازی

بنا بـه گزارش‌های رسیده بـه کیـهان لندن، با بالا گرفتن اعتراض‎ها طی یک ماه اخیر توزیع شبنامـه و شعارنویسی نـه تنـها درون پادگان‎های ارتش‌ بلکه درون خانـه‎های سازمانی نیز رواج پیدا کرده است. نامه اعتراضی پرسنل ارتش نسبت به حقوق خود به رهبری خطاب این شعارها و شبنامـه‌ها عبدالرحیم فرمانده ارتش و علی خامنـه‌ای رهبر جمـهوری اسلامـی است.

در پادگان‎هایی مثل «مرکز آموزش صفر یک» (افسریـه)، پادگان پرندک، «ستاد فرماندهی نیروی هوایی» (دوشان تپه)، ستاد کل ارتش (شریعتی) و ستاد نیروی زمـینی و مرامخ «مرکز مخابرات» (لویزان) موارد متعددی از شعارنویسی گزارش شده است.

بیشترین تعداد شعارنویسی‎ها درون خانـه‏‌های سازمانی درون مجتمع مس قصرفیروزه درون شرق تهران و مجتمع پرواز هوانیروز (کوهسار) و شـهرک شـهید فکوری (مـیدان آزادی) دیده شده است.

در شـهرستان‎ها نیز از پایگاه شکاری دزفول و لشکر زرهی اهواز و منازل سازمانی هوانیروز کرمانشاه شعارنویسی‌های متعدد گزارش شده است.

. نامه اعتراضی پرسنل ارتش نسبت به حقوق خود به رهبری




[پخش شبنامـه درون ارتش علیـه فرماندهان انقلابی: مراتب چاکری شما ... نامه اعتراضی پرسنل ارتش نسبت به حقوق خود به رهبری]

نویسنده و منبع |